Abstinens

Nu är det två veckor sen jag satt på en häst och jag har ridabstinens. Visserlligen var det ju jätteskönt att vara iväg ett par dagar i sol och värme på Mallorca med mina barn, men det sög ändå i kroppen och i huvudet snurrade det bilder efter senaste lektionen i hoppning. Det var en sån där dag då allt var så himla bra. Vi var på utebanan  och solen sken i den tidiga Maj kvällen. Vi hade tre hinder och jag red på ett skarpare bett och var tvungen att rida på lite längre tygel än normalt. Det var en så härlig känsla att släppa på kontrollen lite ioch med den låga handen och långa tygeln och ändå känna perfekt balans och språng över hindret. Att inte behöva hålla fast sig i tygeln utan låta hästen hoppa och sträcka ut halsen över hindret.
Den där stunden snurrade i huvet när jag låg på min handduk på stranden i Cala D´Or men nu är det dags i igen. Jag lyckade knipa en drop in plats i kväll så jag är redan laddad. Ikväll blir det äntligen upp i sadeln igen. Ridabstinensen kommer bli stillad!

Kommentarer