Finntorps gård

 Förväntansfulla for vi i väg i början på oktober till en ridweekend fredag-söndag. Vi hade varit där en gång förut och visste vad vi hade att förvänta oss, vi var lite tveksamma för den första gången var lite sisådär. (mer om det en annan gång)

Men vi är inte den som är den och är lyckliga bara vi får umgås med hästar, vila hjärnan från det dagliga ekorrhjulet och bara få vara.

Vi fick träffa Lisa som är ägaren till gården och Mikaela som är ridlärare, vi blev tilldelade hästar och fick helgens schema. 2 ridpass på fredagen och lördagen och 1 ridpass på söndagen. Dessutom var det ett teoripass inklämt på lördagen och massor av fika, luncher och middagar såklart.

Jag kan sammanfatta min helgs ridning med att jag hade kommunikationsproblem med både hästen och ridläraren, jag tror inte mycket blev rätt ett enda pass. Ni vet när man lyckas rida åt fel håll, plötsligt knappt kan rida lätt och absolut inte förstår ett ord av vad ridläraren säger?! Så var min helg!

Magda däremot hade en superhäst, superhelg och var så nöjd. Men då vi hade tvärtom förra gången så jämnar det väl ut sig?!

Maten var som alltid helt fantastisk, allt var så gott och vällagat. Boendet är helt ok och mysigt att kika ut på hästarna när man vaknar på morgonen.

Sammanfattningsvis är det en bra ridweekend för både något ovana och vana ryttare, bra mat och okey hästar.

Kommentarer

  1. Ja den här gången var det jag som hade tur med häst, förra gången blev det först ett starkt lokomotiv som bara travade iväg med mig hängande i tyglarna, haha. Sen byte till lilla C ponnyn Shirley (som nog var en D ponny ändå...

    SvaraRadera

Skicka en kommentar