Vinter är också härlig på hästryggen

 


Ja men visst är det så. Vintern i Sverige är lång och kall och stall och ridhus är ju alltid kalla så det är ju inte att det alltid lockar att åka ut när soffan lockar med varm fil och mys.
Men så kommer dom där gnistrande dagarna. Då snön ligger kvar och det är så där krispigt och knarrande under fötter och hovar. Med varma skor och handskar så är dessa vinterdagar en riktig höjdpunkt på hästryggen. 

Här är en bild på min dotter Maja som skrittar av efter en timmes lektion i ridhuset. Själv klev jag såklart fram i solen efter den här bilden var tagen och lutade mig mot staketet. 
Skönt för henne att rida dagtid för själv är det becksvart från november till mars när jag åker ut på mina lektioner. En kväll var det minus 12 när vi stod utanför ridhuset och väntade på att vår lektion skulle börja, Himmel så kallt! Och ingen läktare nu under pandemi tider. 
Bara att bita ihop. Snart är det vår och hipp happ är man på utebanan och rider i ljus kvällen i tunn tröja, Bara att klä på sig bita ihop och  vänta in, Och som sagt, njuta av den vinter som ändå bjuder på fina ridupplevelser i snön.

Kommentarer